Foreldet nettleser
Du bruker en foreldet nettleser som ikke støttes av denne siden. Du må oppgradere til en nyere nettleser, som Google Chrome eller Mozilla Firefox.

Oppdag fordelene med Mine Sider!

  • Lagre resept
  • Eksklusive tilbud
  • Ordrehistorikk
  • Favoritter
  • Gjenta bestilling

Garantier

Produktgaranti

Lensway har 2 års produktgaranti på alle produkter. Dette dekker eventuelle produksjonsfeil. Garantien forutsetter normal håndtering av produktene, ikke selvpåførte skader.

Du har selvfølgelig også rett til å reklamere på defekte kontaktlinser. I forbindelse med reklamasjon på kontaktlinser har vi rett til å begjære en linseresept som viser at linsene du har bestilt, er ordinert av en optiker.

Kontakt alltid vår kundeservice om du vil reklamere på et produkt. Vi hjelper deg med å finne en god løsning, f.eks. bytte til et annet produkt eller en annen form for erstatning. Vår kundeservice har åpent hverdager 08.00-18.00. Du når oss på telefon: 23964848 eller via e-post: kundeservice@lensway.no

Vi ber deg om alltid å kontrollere varene dine når du mottar ordren. Om varen er skadet, noe mangler eller er feil, bør dette reklameres innen 14 dager. 1. januar 2016 trådte en ny lov om alternativ tvisteløsning vedrørende forbrukerforhold i kraft. Loven sier at forbrukere skal kunne inngi klager på alle offisielle EU-språk. EU-kommisjonen har gitt en link til ODR plattformen http://ec.europa.eu/odr . Vær oppmerksom på at linken fører til en midlertidig side med en melding om at plattformen vil være operativ, det vil si tilgjengelig for EUs forbrukere og bedrifter 15. februar 2016.

Prisgaranti

Om du finner et produkt til en billigere pris, så matcher vi prisen (gjelder kun for ordinære priser). Du går frem som følger: kontakt vår kundeservice og fortell hvor du har funnet produktet billigere. Legg ved en link til butikken hvor du har funnet en billigere pris. For å kunne ta i bruk prisgarantien på solbriller fra Ray-Ban kreves det at butikken eller nettbutikken du handlet dem i er en sertifisert Ray-Ban-forhandler. Dette for å være sikker på at produktet er ekte. For å se hvordan symbolet som bekrefter at forhandleren er sertifisert ser ut, klikk her.

Fornøydhetsgaranti

Et par briller er en del av din personlighet, og det er derfor viktig for oss at du blir fornøyd med dine nye briller. Vi tilbyr vi deg derfor en fornøydhetsgaranti – man kan prøve sine briller i 3 måneder med full returrett. Det betyr at du kan fritt kan prøve dine optiske briller og solbriller med styrke i tre måneder og få pengene tilbake dersom du ikke blir fornøyd.

Vennligst vær oppmerksom på at det kan ta en viss tid for å venne seg til nye briller. Dette gjelder spesielt når ditt syn har forandret seg, og du har bestilt briller med en ny brilleseddel fra optiker. Det kan også vær en viss tilvenningstid på briller som har samme styrker som du har hatt tidligere. Ved kjøp av progressive briller er det vanlig med en enda lengre tilvenningstid. Vi foreslår derfor at du gir synet noen uker å venne seg til dine briller. Skulle du derimot mot formodning føle at dine nye briller ikke fungerer som de skal, så kontakt oss i løpet av fornøydhetsgarantiens lengde så hjelper vi deg videre.