Velkommen tilbake! !

    Oppdag fordelene med Mine Sider!

    • Lagre resept
    • Eksklusive tilbud
    • Ordrehistorikk
    • Favoritter
    • Andre opplysninger
    • Gjenta bestilling

    Spørsmål & Svar

    Her finner du ofte stilte spørsmål og svar. Kontakt oss gjerne om du ikke finner svar på spørsmålet ditt, du når oss på 800 84 600 alle hverdager 8-18!

    Linser

    Synsfeil
    Synsfeil er vanlig forekommende og kan oftest enkelt korrigeres med linser. Det finnes stort sett fire forskjellige typer synsfeil:

    1. Langsynthet (hyperopi, oversynthet) – man ser dårligere på nært hold (linsene har plusstyrke).
    2. Nærsynthet (myopi) – man ser dårligere på langt hold (linsene har minusstyrke).
    3. Astigmatisme (skjeve hornhinner) – man ser ikke skarpt fordi lysets brytningspunkt har skarphet i forskjellige vinkler (linsene har sylinder og aksel). Denne synsfeilen er oftest kombinert med enten lang- eller nærsynthet.
    4. Alderssyn (presbyopi) – man ser dårligere på nært hold og har problemer med å lese liten skrift fordi øyet har vansker med å tilpasse seg (linsene har ekstra styrke/addisjon).
    Linsetyper
    LensWay selger nesten alt som finnes av myke kontaktlinser på markedet. De kan deles inn i følgende linsetyper:

    Endags-, uke- eller månedslinser
    Avhengig av dine behov og forutsetninger kan du velge å erstatte linsene dine med et nytt par hver dag, hver uke, hver annen uke eller hver måned. Endagslinser passer for deg som har et aktivt liv og vil slippe rengjøring og desinfisering av linsene dine. Uke- eller månedslinser finnes oftest i flere parametre og passer til alle typer synsfeil. Disse linsene tas ut hver kveld for rengjøring og settes deretter inn igjen neste morgen.

    Døgnlinser
    Døgnlinser produseres i et silikonbasert materiale som gjør at linsene slipper gjennom opptil seks ganger mer oksygen enn vanlige myke linser som tas ut hver kveld. Dette gjør at man kan ha linsene på døgnet rundt i opptil 30 dager. Følg imidlertid alltid optikerens anbefaling når det gjelder hvor lenge du kan ha dem på.

    Toriske linser
    Toriske linser korrigerer skjeve hornhinner (astigmatisme). Asfæriske linser kan korrigere lettere tilfeller av astigmatisme.

    Progressive/bifokale linser
    Både progressive og bifokale linser brukes når man ser dårlig både på kort og langt hold, såkalt alderssyn eller gammelmannssyn. Progressive linser har en gradvis økende plusstyrke fra utsiden og innover. Bifokale linser har en styrke for både langt og nært hold. Linsen er inndelt i ringer, og annenhver ring har styrke for henholdsvis nært eller langt hold.

    Fargede linser
    Hvis du vil fremheve fargen på lyse øyne (blå, grå, grønne), egner såkalte Enhancer-linser seg best. De forsterker og gjør øyenfargen din mer intens uten å forandre den drastisk. Hvis du har mørke øyne eller vil endre fargen din drastisk, må du ha dekkende linser, såkalte opakfargede linser, som dekker over din naturlige mørke øyenfarge og gir deg en helt annen farge. Hvis du vil bestille fargede linser med styrke, må du ha linseresept. Du trenger ikke linseresept for fargede linser uten styrke, men for å sikre at linsene passer til øynene dine og gir ønsket resultat, anbefaler vi likevel at du tar kontakt med en optiker for tilpasning.
    Linseparametre
    Når du kjøper linser på nettet, må du oppgi parametrene som er listet opp og forklart nedenfor. Du finner linsemerket og parametrene dine på resepten eller tidligere linseforpakning.

    Styrke (POW/PWR/SPH) – Styrke angir hvor stor synsfeilen din er med en pluss- eller minusverdi.
    Basiskurve (BC) – Basiskurven beskriver hvor buet linsen er – jo lavere verdi, desto mer buet linse.
    Diameter (DIA) – Diameteren er linsens størrelse målt fra kant til kant på linsen.
    Sylinder (CYL) – Sylinderen angir hvor skjev hornhinne du har.
    Aksel (AX) – Akselen angir vinkelen på astigmatismen.
    Addisjon (ADD) – Addisjon eller ekstra styrke beskriver forskjellen i styrke mellom de forskjellige fokale feltene i multifokale eller bifokale linser.

    Hvis du er usikker på linseopplysningene dine, må du gjerne kontakte kundeservice hos oss for råd.
    Slik bestiller du linser
    1. Velg linsemerket ditt.
    2. Oppgi linseparametrene dine.
    3. Oppgi personopplysningene dine og velg betalingsmåte.
    Du kan velge å betale med kort eller få varene tilsendt mot faktura (ingen gebyr påløper). Fakturaen må betales innen 20 dager. Ved kortkjøp debiteres kjøpebeløpet fra kontoen din på bestillingstidspunktet.
    4. Trykk på kjøp. Innen én time får du bekreftelse på bestillingen din via e-post.
    Finner ikke linsene mine
    LensWay selger de aller fleste linsene som finnes på markedet. Hvis du ikke finner linsemerket ditt, kan det hende at du bruker optikerens eget linsemerke. Mange optikere selger vanlige kontaktlinser under egne navn. Vi har ført opp optikernes egne linser på http://www.lensway.no/linsguide og angitt originalnavnet på linsene. Da kan du selv sammenligne priser og bestemme hvor du vil kjøpe linsene dine! Kontakt kundeservice hos oss hvis du ikke finner linsemerket ditt, så hjelper vi deg med å finne det rette.
    Linsehåndtering
    Hvis du ikke har brukt kontaktlinser før, bør du lære deg å håndtere linsene på riktig måte hos optikeren samtidig som du foretar en synsundersøkelse.

    Hvis du bruker endagslinser, slipper du linsevedlikeholdet og kan ta et nytt friskt par hver dag.

    Hvis du derimot bruker uke- eller månedslinser, er det viktig at du rengjør linsene grundig. Belegg gir redusert komfort og syn samtidig som risikoen for infeksjon øker. Pass på at du oppbevarer linsene i et rent linseetui med ny oppbevaringsvæske hver dag. Hvis du bruker linsene sjeldent, bør du bytte oppbevaringsvæske én gang i uken, eller i henhold til bruksanvisningen.

    Nedenfor følger noen tips for innsetting og uttak:

    Innsetting
    Vask hendene, ta linsen ut av forpakningen og plasser linsen på høyre pekefinger. Kontroller at linsen vender riktig vei (kanten skal vende innover, visse linser har inn- og utmarkering). Ta venstre hånds langfinger og hold oppe det øvre øyelokket. På samme tid holder du det nedre øyelokket nede med høyre hånds langfinger. Se deg selv i øynene i speilet og før langsomt og forsiktig linsen inn på øyet ditt. Når linsen sitter på øyet, slipp forsiktig taket rundt øyelokket og blink lett.

    Uttak
    Se opp og hold det nedre øyelokket nede. Dra linsen ned til øyehviten og bruk tommelen og pekefingeren til å ”klemme” linsen forsiktig ut av øyet (uten å bruke neglene).
    Linsebruk
    Kontaktlinser er for mange mennesker en måte å forenkle livet på og se godt ut. Sunn linsebruk avhenger av at du kun bruker de linsemerkene som optikeren har tilpasset deg og at du etterfølger resepten angående hvor lenge de kan brukes. Vi anbefaler at du kontrollerer øynene dine hos optiker minst én gang i året.

    De vanligste årsakene til problemer med kontaktlinser, for eksempel øyeninfeksjon, er slurvete håndtering og at linsene brukes i lengre tid enn det resepten tilsier. Studier har vist at risikoen for infeksjoner reduseres når det er enkelt og billig å skaffe linser, for da skifter man linsene sine i riktig tid. Derfor vil vi på LensWay alltid tilby deg den enkleste og rimeligste måten å handle linser på.

    Når linsene dine ikke kjennes bra på øyet, kontroller først og fremst at du bruker linser som samsvarer med resepten din og at linsene ikke er defekte. Kontakt gjerne kundeservice hos oss hvis du lurer på noe. Hvis det oppstår problemer, skal du avslutte bruken av linsene og kontakte øyelege eller optiker for videre utredning.
    Optikerens linser
    Mange optikere selger originalproduserte kontaktlinser under egne navn. Vi har oppført optikernes egne linsemerker her og oppgitt originalnavnet på linsen. Kontakt kundeservice hos oss hvis du ikke finner linsemerket ditt, så hjelper vi deg med å finne riktig.

    Briller

    Synsfeil
    Synsfeil er vanlig forekommende og kan oftest enkelt korrigeres med linser eller briller. Det finnes stort sett fire forskjellige typer synsfeil:

    1. Langsynthet (hyperopi, oversynthet) � man ser dårligere på nært hold (brillene har plusstyrke).
    2. Nærsynthet (myopi) � man ser dårligere på langt hold (brillene har minusstyrke).
    3. Astigmatisme (skjeve hornhinner) � man ser ikke skarpt fordi lysets brytningspunkt har skarphet i forskjellige vinkler (linsene har sylinder og aksel). Denne synsfeilen er oftest kombinert med enten lang- eller nærsynthet.
    4. Alderssyn (presbyopi) � man ser dårligere på nært hold og har problemer med å lese liten skrift fordi øyet har vansker med å tilpasse seg (brillene har ekstra styrke/addisjon).
    Brilletyper
    De vanligste typene briller er avstandsbriller og progressive briller.

    Avstandsbriller
    Korrigerer synet for at du skal se bra på avstand. Avstandsbriller korrigerer nærsynthet (minusstyrke), langsynthet (plusstyrke) og skjeve hornhinner (astigmatisme).

    Progressive briller
    Korrigerer alderssyn (presbyopi). I øvre del av brilleglasset brukes styrke for avstand og i nedre del brukes styrke for leseavstand. Derimellom endres styrkene gradvis mellom avstandsstyrke og nærstyrke.

    Vi produserer de brillene du vil ha! Ta gjerne kontakt med vår kundeservice hvis du har ønsker utover det ovenstående, så hjelper vi deg.
    Synsundersøkelse for brillebrukere
    Vi anbefaler at du får sjekket øynene dine hos en optiker minst én gang i året. Ved å kontrollere synsfeilen din, måle pupilleavstand og undersøke hvordan øynene dine rører seg og samarbeider, hjelper optikeren deg med å avgjøre hvilken type synskorrigering som passer best for deg. Etter gjennomført synsundersøkelse får du en brilleseddel der alle verdiene og parametrene er angitt.
    Våre briller, innfatninger og tilleggsvalg
    Glass og styrker
    Hos oss finner du et stort utvalg av stilige innfatninger. Når du har valgt innfatning, sørger vi for at du får det glasset som passer best til akkurat din synsfeil. I brilleinnfatningenes pris, uansett prissegment, inngår enkeltslipte glass av samme høye kvalitet som du får hos optiker.

    Progressivt glass
    Progressive briller korrigerer alderssyn (presbyopi). Den øvre delen av glasset har styrker for langt hold og den nedre delen har styrker for leseavstand. Derimellom endres styrkene gradvis mellom avstandsstyrke og nærstyrke. Hvis du bestiller progressive briller, økes prisen med 1495 kr over de angitte prisene.

    Andre tilleggsvalg
    Vi produserer de brillene du vil ha. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice hvis du har ønsker vedrørende glass og behandling utover det ovenstående, så hjelper vi deg.
    Hva inngår i prisen?
    Dette inngår i prisen:
    Brilleinnfatning og etui
    Enkeltslipte briller for akkurat din synsfeil
    Antirefleks- og hardhetsbehandling
    Gratis retur
    Prøve uten risiko i 3 måneder
    2 års produktgaranti

    Om du ønsker progressive glass koster det kun 1495kr ekstra.
    Hvordan kan dere selge briller så billig?
    Her på LensWay har vi sammen med kundene våre i løpet av de 10 siste årene effektivt presset ned prisene på linser – og nå gjør vi det samme med briller. Det er mye penger å spare på brillekjøp. Vi har ikke noen mellommenn, produserer brillene selv og har effektiv logistikk.
    Hva koster progressive briller?
    De fleste av innfatningene våre kan bestilles med progressive glass. Når du bestiller progressive briller, må du legge til 1495 kr. I prisen inngår innfatningen og glasset samt brilletilbehør (etui, pussefille og skrujern).
    Slik bestiller du briller
    Bestilling av briller foregår på følgende måte.
    1. Velg innfatning.
    2. Fyll ut styrker og verdier som du finner på brilleseddelen.
    3. Betal mot faktura (må betales innen 15 dager) eller betal med betalingskort eller via nettbank (kjøpsbeløpet debiteres kontoen din på kjøpstidspunktet).

    Brillene leveres vanligvis i løpet av noen få dager. Ved bestilling av progressive glass eller svært høye/lave styrker kan leveringstiden bli noe lengre.
    Brilleseddel
    Du trenger en gyldig brilleseddel fra optikeren din (ikke mer enn ett år gammel) for å bestille briller fra LensWay. Du har alltid rett til å få en kopi av brilleseddelen din i henhold til pasientrettighetsloven. Når du legger inn bestillingen, angir du verdiene dine eller sender oss brilleseddelen.
    Må brilleseddelen sendes inn før bestilling fra LensWay?
    Når du bestiller linsene dine fra LensWay, må du ha gyldig kontaktlinseresept fra en optiker. Du trenger ikke sende inn brilleseddelen din.

    Når du bestiller briller, trenger du en gyldig brilleseddel fra optiker. Du angir verdiene direkte på hjemmesiden vår i forbindelse med bestillingen.
    Fylle ut styrker og pupilleavstand
    Slik fyller du ut styrker og pupilleavstand
    På brilleseddelen finner du de verdiene du trenger for å bestille briller. Hvis du ikke finner brilleseddelen, kan du be om å få den fra optikeren din. Det har du rett til i henhold til pasientrettighetsloven. Avhengig av hvilken synsfeil du har, finner du kombinasjoner av nedenfor beskrevne verdier. Husk å oppgi verdien både for høyre øye (OD) og venstre øye (OS).

    Styrke/power/sfære/sphere
    Minusverdier angir at du er nærsynt, og plussverdier angir at du er langsynt.

    Cyl/sylinder
    Den første verdien for korreksjon av skjeve hornhinner (astigmatisme) angir hvor skjev hornhinnen er.

    Ax/akse/axis
    Den andre verdien for korreksjon av skjeve hornhinner (astigmatisme) angis i grader og indikerer hvor på øyet den skjeve hornhinnen er.

    Pupilleavstand/PD
    Angir avstanden mellom pupillene dine i millimeter. Den forhåndsutfylte verdien (32) er en standardverdi som i de fleste tilfellene fungerer bra. Hvis pupilleavstanden er angitt med kun én verdi på brilleseddelen (f.eks. 60), skal du dele denne verdien med 2. PD 60 skal altså angis som PD 30 (venstre øye) og PD 30 (høyre øye).

    Addisjon/ADD
    Verdien for korreksjon av alderssyn (presbyopi). Brukes til progressive glass.
    Hvis pupilleavstanden mangler på brilleseddelen din
    Hvis pupilleavstanden ikke er markert på brilleseddelen din, kan du selv enkelt måle den opp. Gjør slik:
    1. Be en annen person om hjelp.
    2. Sett en linjal nedenfor øynene dine og se rett fremfor deg.
    3. La den andre personen lese av avstanden i millimeter mellom pupillene dine, og del med to.
    4. Gjenta gjerne oppmålingen noen ganger for å forsikre deg om at avstanden blir riktig.
    Garanti
    LensWay har 2 års produktgaranti på alle sine varer. Vi hjelper deg med å finne en bra løsning (f.eks. erstatning av varen) hvis varen skulle ha produksjonsfeil. På brillene har vi åpent kjøp i 3 måneder, der du får pengene tilbake hvis du ikke er fornøyd. Kampanjer og konkurranser kan ha andre vilkår som er spesifikke for kampanjen eller konkurransen. Kontakt kundeservice på 800 84 600 så hjelper vi deg.

    Synsundersøkelse & brilleseddel

    Synsundersøkelse for brillebrukere
    Vi anbefaler at du får sjekket øynene dine hos en optiker minst én gang i året. Ved å kontrollere synsfeilen din, måle pupilleavstand og undersøke hvordan øynene dine rører seg og samarbeider, hjelper optikeren deg med å avgjøre hvilken type synskorrigering som passer best for deg. Etter gjennomført synsundersøkelse får du en brilleseddel der alle verdiene og parametrene er angitt.
    Brilleseddel
    Du trenger en gyldig brilleseddel fra optikeren din (ikke eldre enn ett år) for å bestille briller fra LensWay. Du har alltid rett til å få en kopi av resepten din i henhold til pasientrettighetsloven. Du sender oss verdiene dine (eller brilleseddelen) når du legger inn bestillingen.
    Synsundersøkelse for kontaktlinsebrukere
    Vi anbefaler at du får sjekket øynene dine hos en optiker minst én gang i året. Foruten å kontrollere at styrken på linsene er riktig, undersøker optikeren også øynene med en såkalt spaltelampe for å kontrollere at det ikke finnes tegn til bivirkninger som oksygenmangel, riftsår, irriterte øyelokk, altfor røde øyne eller karvekst. Man ser også rent allment etter tegn til øyensykdommer som grå og grønn stær. Hvis du ikke har brukt kontaktlinser før eller vil skifte linsetype, kan optikeren din tilpasse nye linser. Etter gjennomført synsundersøkelse får du en brilleseddel der alle verdiene og parametrene er angitt.
    Resept for linser
    Hvis du ikke har brukt kontaktlinser før eller hvis du vil skifte linsetype, må du gjennomgå synsundersøkelse hos optiker. Optikeren anbefaler da det linsemerket som passer best for deg og behovene dine. Du lærer også hvordan du håndterer linsene på riktig måte. Du har alltid rett til å få en kopi av ordinasjonen i henhold til pasientrettighetsloven. Med en gyldig ordinasjon (ikke eldre enn ett år) kan du enkelt bestille linsene dine fra LensWay.
    Må resepten sendes inn før bestilling fra LensWay?
    Når du bestiller linsene dine fra LensWay, må du ha gyldig kontaktlinseresept fra en optiker. Du trenger ikke sende inn resepten, men du må bekrefte at du har en gyldig kontaktlinseresept i når du bestiller.

    Når du bestiller briller, trenger du en gyldig brilleseddel fra optiker.
    Optikerbesøk uten å bestille briller eller linser
    En synsundersøkelse eller øyesjekk foretar du hos en optiker. Hvor du siden kjøper brillene eller linsene dine, velger du selv. I henhold til pasientrettighetsloven har du alltid rett til å få en kopi av resepten din.

    Bestilling

    Forskjellige måter å bestille på
    Det finnes fem enkle måter å bestille linser eller briller hos LensWay på. Du kan selv legge inn bestillingen på hjemmesiden vår, eller så kan du bestille via vår kundeservice per telefon, e-post, faks eller post. Du må ha fylt 18 år for å kunne handle hos LensWay.
    Mine Sider
    Hvis du tidligere har bestilt hos LensWay, kan du logge på Mine Sider med e-postadressen din og enkelt gjenta din forrige bestilling samt oppdatere kontaktinformasjonen din.
    Endre/kansellere bestilling
    Lagervarer sendes raskt og for at vi skal rekke å endre bestillingen før den sendes, er det beste alternativet at du ringer oss på 800 84 600. Om du likevel ønsker å sende en epost i stedet, er det viktig at du velger emnetittelen "Avbestilling/ Endring av ordre."

    Levering

    Leveringstid
    Linser
    LensWay har det største lageret med kontaktlinser i Norden og sender ut 95 % av alle bestillinger innen 24 timer, og følgelig har du vanligvis linsene dine i postkassen innen to virkedager. Leveringstiden for linser med uvanlige styrker, for eksempel toriske, kan i visse tilfeller bli noe lengre. På kassesiden kan du under ”"Din bestilling”" klikke på "leveringsdato”" for å se en anslått leveringsdato. Du kan til og med kontakte kundeservice for mer informasjon om leveringstiden for linsene dine.

    Solbriller
    LensWay har et stort lager av solbriller og 95% av alle bestillinger sendes fra oss i løpet av 2-4 dager. Som regel havner pakken i din postkasse etter 2-4 dager. Du er velkommen til å kontakte vår kundeservice for mer informasjon om leveringstid på solbriller.

    Briller
    Så snart vi har mottatt bestillingen din, setter vi i gang og produserer brillene dine. Normalt leverer vi de nye brillene dine innen 1-3 uker. Med uvanlige styrker eller ved bestilling av progressivt glass kan imidlertid leveringstiden bli noe lengre.
    Leveringsmåte
    Vi sender din bestilling til deg som normalpost (A-post). Posten avgjør så om forsendelsen leveres ut, eller om den må hentes på ditt lokale postkontor eller post-i-butikk (ca. 70% av alle bestillinger kan leveres rett i postkassen). Vi streber alltid etter å kunne sende dine linser og briller direkte hjem til deg. Derfor tilbyr vi å kostnadsfritt pakke om dine linser i en ekstra tynn pakke. På denne måten er sjansen større for at du skal få de rett i postkassen. For å få dine linser pakket om velg «pakk linsene flatt» på betalingssiden. Kontakt vår kundeservice for spørsmål om dette er mulig for akkurat dine linser. Vær oppmerksom på at vi ikke kan garantere at linsene kommer direkte hjem til deg da visse postkasser er for små.
    Ompakking av linsene
    Vi streber alltid etter å kunne sende dine linser og briller direkte hjem til deg. Derfor tilbyr vi å kostnadsfritt pakke om linser i en ekstra tynn pakke. På denne måten er sjansen større for å få de direkte i postkassen. For å få dine linser pakket om velg «pakk linsene flatt» på betalingssiden. Kontakt vår kundeservice for spørsmål om dette er mulig for akkurat dine linser. Vær oppmerksom på at vi ikke kan garantere at linsene kommer rett hjem til deg da noen postkasser er for små.

    Betaling

    Betalingsmetode
    LensWay samarbeider med Klarna og tilbyr deg å betale din bestilling på flere forskjellige måter. Du kan betale din bestilling med en gang med kort (ved kortkjøp debiteres kjøpsbeløpet kontoen din på bestillingspunktet) eller du kan velge å betale når du har mottat din leveranse, mot Klarna faktura. Du kan også delbetale din faktura.
    Personvern
    Personopplysninger blir behandlet i samsvar med gjeldene lov. Klarna behandler personopplysninger primært for å få frem informasjon om identifikasjon, kundeanalyse, kredittkontroll, markedsføring og forretningsutvikling. Personnummer brukes som kundenummer ved kundebehandling.

    Av sikkerhetsmessige grunner, sjekker vi at adressen du bruker ved bestilling samsvarer med din folkeregistrerte adresse. Overføring blir gjort med SSL-kryptering.

    Se Privacy Statement for en detaljert beskrivelse av Klarna sine retningslinjer for personvern. Ved å bruke Klarna faktura, samtykker du til vår bruk av dine personopplysninger i samsvar med Klarna sine retningslinjer for personvern, inkludert overføringer til spesielt utvalgte partnere eller til tilhørende stat utenfor EU/EØS området.
    Klarna Checkout
    Klarna Checkout gjør det enkelt, fleksibelt og sikkert å handle på nettet. Ved å svare på noen få spørsmål, identifiserer du deg enkelt og du kan velge den betalingsmåten som passer deg best.

    Klarna Checkout skiller mellom kjøp og betaling. Først bekrefter du kjøpet, og deretter velger du hvordan du ønsker å betale. Enten med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort. Alt er like trygt. Hvis du ønsker, kan du skape en PIN-kode til Klarna Checkout.

    Se Klarna sine fullstendige vilkår for Klarna Checkout her .
    Hvorfor blir det gjort en kredittsjekk?
    Noen ganger trenger Klarna å hente informasjon fra et eksternt kredittbyrå for å få en så korrekt som mulig kredittvurdering. Det er spørsmål om en såkalt mikro-informasjon, noe som betyr at det ikke er synlig for banker eller andre lånegivere å påvirke din kredittverdighet. Du vil motta en kopi av kreditt-rapporten i posten.

    En kredittsjekk blir gjort når Klarna mangler informasjon eller trenger å oppdatere informasjonen de har i forhold til at du velger å betale et kjøp med Klarna.
    Betalningsmåter
    Du kan betale med kort eller mot faktura (ingen gebyr påløper). Ved direktebetaling med kortkjøp debiteres kjøpsbeløpet kontoen din på bestillingstidspunktet. Ved fakturabetaling skal fakturaen betales innen 20 dager.

    Hvis du glemmer å betale fakturaen innen forfallsdatoen, får du et inkassovarsel med et ekstragebyr på 65 kr. Til sist overlater vi fakturaen til et inkassofirma hvor flere administrasjonsgebyrer påløper. Når det gjelder kreditkortbetaling, sendes du videre til DIBS Payment Gateway (https-side) for å utføre en sikker transaksjon. Kortnummeret ditt sendes gjennom en kryptert oppkobling rett til banken din. Dibs programvare for sikker server (SSL) er industristandarden og det beste tilgjengelige programmet for sikre forretningstransaksjoner. LensWay får ikke tilgang til noen informasjon angående kortet eller banken din.
    Kreditkort
    Når det gjelder kreditkortbetaling, sendes du videre til DIBS Payment Gateway (https-side) for å utføre en sikker transaksjon. Kortnummeret ditt sendes gjennom en kryptert oppkobling rett til banken din. DebiTechs programvare for sikker server (SSL) er industristandarden og det beste tilgjengelige programmet for sikre forretningstransaksjoner. LensWay får ikke tilgang til noen informasjon angående kortet eller banken din.

    Klarna Faktura

    Betalingsvilkår for Klarna faktura
    Via Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri oppgi dine kortopplysninger, og betaler alltid etter at du har fått dine varer hjem. Du får din faktura fra Klarna via e-post samme dag som din ordre sendes fra oss, og du har 14 dager fra den dagen din bestilling sendes til å betale fakturaen. Du trenger altså aldri å betale før du har mottat dine varer. Ingen ekstra avgifter tilkommer ved kjøp mot faktura. Vær oppmerksom på at du alltid må oppgi fullstendig personnummer for kjøp med Klarna Faktura.

    Om du av en eller annen grunn ikke har mottat fakturaen via e-post, kan du laste den ned fra Mine sider på Klarna sin hjemmeside, ved å oppgi den e-postadressen du brukte ved bestilling.
    Jeg har ikke mottat min faktura, hva skal jeg gjøre?
    På Klarna sin hjemmeside kan du alltid få frem din faktura selv, alt du trenger å gjøre er å oppgi den e-postadressen du brukte ved bestilling på Mine sider . Der har du også mulighet til å printe ut en kopi av din faktura og i tillegg kan du flytte frem forfallsdatoen med 10 dager.

    Om du foretrekker å kontakte Klarna sin kundeservice for å få hjelp eller om du har andre spørsmål vedrørende din faktura, kontakt gjerne Klarna på 21 01 89 91 man-fre mellom 08.00-17.00.
    Kan jeg flytte frem forfallsdatoen på min faktura?
    Når du betaler med Klarna faktura, går det helt fint å flytte frem forfallsdatoen på din originalfaktura med 10 dager. Dette gjør du enkelt ved å logge inn på Mine sider på Klarna sin hjemmeside ved å enten angi e-postadressen du brukte ved ditt kjøp eller med fakturaens KID- / fakturanummer og ditt personnummer. Der har du også mulighet til å printe ut en kopi av din faktura.

    Det er ikke mulig å flytte frem forfallsdatoen ytterligere på en kontofaktura. Når du bruker vår tjeneste Klarna konto, sendes en kontofaktura i midten av hver måned med en endelig betalingsdato i slutten av måneden.

    Om du foretrekker å kontakte Klarna sin kundeservice for å få hjelp eller om du har andre spørsmål vedrørende din faktura, kontakt gjerne Klarna på 21 01 89 91 man-fre mellom 08.00-17.00.
    Hvorfor blir jeg nektet å handle mot faktura?
    Når du forsøker å handle med faktura eller delbetaling hos Klarna blir det gjort en vurdering for å avgjøre om du får handle for det valgte beløpet.

    I denne vurderingen, ser Klarna i hovedsak på tre ting: din tidligere betalingshistorikk hos dem, hvor mye du ønsker å handle og ekstern informasjon som Klarna henter fra et kredittopplysningsbyrå. Det er altså en kombinasjon av flere forskjellige faktorer som avgjør om kjøpet går igjennom.

    Skulle kjøpet ikke gå igjennom med faktura eller delbetaling kan du gjennomføre bestillingen med kortbetaling i stedet. Om du har spørsmål, ber vi deg kontakte Klarna på 21 01 89 91 man-fre mellom 08.00-17.00.
    Hvordan vet jeg om jeg har noen ubetalte fakturaer?
    Du kan enkelt kontrollere at din faktura er fullstendig betalt ved å gå inn på Mine sider på Klarna sin hjemmeside. Der kan du alltid få frem dine fakturaer selv ved å oppgi den e-postadressen du brukte ved handelen. Der har du også mulighet til å printe ut en kopi av din faktura og også flytte frem forfallsdatoen med 10 dager. Tenk på at det kan ta opp til tre bankdager fra betalingen er gjort til den registreres.

    Om du foretrekker å kontakte Klarna sin kundeservice for å få hjelp eller om du har andre spørsmål vedrørende din faktura, kontakt gjerne Klarna på 21 01 89 91 man-fre mellom 08.00-17.00.
    Hvor gammel må jeg være for å kunne handle mot faktura?
    Det er 18 års aldersgrense for å betale med Klarna faktura eller Klarna konto.
    Manglende betaling
    For manglende betaling vil et purregebyr legges til. Har du handlet for under 60 kr, legges det til 29 kr og har du handlet for 60 kr eller mer legges et purregebyr på 60 kr til. En forsinkelsesrente på 25% samt referensrente vil også legges til. Om det fortsatt ikke kommer inn en betaling vil kravet bli overlevert til inkassohandtering der ytterligere inkassokostnader kan legges til.

    Om du foretrekker å kontakte Klarna sin kundeservice for å få hjelp eller om du har andre spørsmål vedrørende din faktura, kontakt gjerne Klarna på 21 01 89 91 man-fre mellom 08.00-17.00.

    Se Klarna sine fullstendige fakturavilkår her .
    Delbetaling
    LensWay tilbyr deg via Klarna å dele opp din faktura i mindre delere, en såkalt delbetaling. Avhengig av bestillingsbeløpet kan du velge delbetaling som betalingsmetode etter at du har gjennomført ditt kjøp, samt hvilken kredittperiode som passer deg best.

    Akkurat som når du handler med faktura får du varene før du betaler. Du kan velge å dele din betaling i 3,6,12,24 eller 36 måneder. Du vet hva din månedskostnad blir – og du vet når du er ferdig med betalingen.

    Slik gjør du: betal inn et lavere beløp ( det laveste beløpet du kan betale ser du på raden ”delbetale fra” på din faktura ) så blir din faktura omgjort til en delbetaling. I midten av måneden etter sender Klarna en ny faktura per post og du bestemmer selv om du vil betale det laveste beløpet, et valgfritt beløp eller det resterende beløpet for å avslutte delbetalingen.

    Se Klarna sine fullstendige vilkår her .

    Klarna Konto

    Betalingsvilkår for Klarna konto
    Klarna konto er en betalingsmetode for deg som selv ønsker å velge hvor mye du betaler per måned. Du betaler en valgfri sum i måneden, det minste beløpet du kan betale er 1/24 av beløpet som gjenstår, men minst 95 kroner.

    Med Klarna konto får du alltid dine varer hjem før du betaler og dessuten samles alle dine kjøp på en konto. Dette gjelder også når du har handlet i flere forskjellige butikker via Klarna konto og betyr en samlet faktura, uansett antal kjøp. Når du velger å betale i din egen takt, samles alle dine kjøp på en faktura som du betaler i slutten av måneden etter. Det gir deg en god oversikt og du betaler kun administrasjonsgebyr. Du kan alltid velge å betale hele beløpet på en gang.

    Fakturaen for Klarna konto sendes alltid per vanlig postbrev.
    Avgifter og rente
    Ved for eksempel et kjøp på 10000 kr med Klarna konto basisvilkår tilkommer det ingen etableringsgebyr. Årsrenten er 22 % hvilket utgjør en effektiv rente på 36,12 %. Prisen på kredittkjøpet er 11771 kr med 12 delbetalinger på 981 kr stk. Eksempelet forutsetter at delbetalingen pågår over 12 måneder. Vær oppmerksom på at minimumsbeløp per måned på produktnivå ikke er det samme som for kontoen i sin helhet. Det er alltid minimum 95 kr per måned. Administrasjonsgebyret er 45 kr per måned, uansett antal kjøp.
    Purregebyr
    Et purregebyr vil bli lagt til hvis betalingen er registrert etter utløpsdatoen, ikke har kommet i det hele tatt en måned, eller om du har betalt et lavere beløp enn minstebeløpet som stod på fakturaen.

    Om betalingen mangler flere måneder på rad vil du få et brev med det beløpet du må betale for at kontoen ikke skal bli sagt opp.

    Om betaling fortsatt mangler, vil din Klarna konto sendes videre til Segoria som håndterer inkassoærender.

    Se Klarna sine fullstendige vilkår her .
    Når sendes min kontofaktura?
    Kontofakturaen sendes i midten av måneden, første måned etter du gjorde din bestilling. Den sendes alltid via post til din siste registrerte adresse med en utløpsdato i slutten av måneden. Om du handler feks handler i januar, vil du motta en kontofaktura i midten av februar.
    Hvorfor har jeg mottat en kontofaktura/en kontoavtale?
    Det kan være på grunn av flere ting. Enten har valgt å delbetale 3-36måneder i kassen ved kjøpet eller å betale i din egen takt med Klarna konto. Du kan også ha valgt en kampanje, ” kjøp nå, betal i X (måned)”.

    Det kan også være at du har startet en delbetaling på en faktura ved å betale et lavere beløp enn det som sto på din faktura.
    Hvorfor har jeg mottat et purregebyr på min delbetaling eller konto?
    Et purregebyr legges til om din betaling registreres etter utløpsdatoen, mangler i en måned, eller om du har betalt et lavere beløp enn hva som var på fakturaen.

    Faktura/Delbetaling Svea Finans

    Betalingsvilkår for faktura Svea Finans
    Når du velger å betale med faktura innebærer det at LensWay overlater fakturaen din til Svea Finans. Beløpet på fakturaen skal derfor betales til Svea Finans bank- eller postgirokonto. Disse kontonumrene står på fakturaen som leveres med varen(e) du har bbrestilt.

    Når du velger å handle mot faktura, sender LensWay opplysningene dine til Svea, som utfører et såkalt mikrooppslag. Det er en forutsetning at du er over 18 år. Hvis Svea velger å gjøre en formell kredittsjekk ved hjelp av personnummeret ditt, vil du å få beskjed om dette skriftlig.

    Du har 20 dager på deg til å betale fra den datoen vi sender varen(e). Hvis du skulle glemme å betale, vil Svea Finans minne deg på dette, og da tilkommer det et purregebyr på 64 kroner samt forsinkelsesrenter på 2 % pr. måned. Hvis du ikke betaler fakturaen din, til tross for påminnelser, vil Svea overlevere fakturaen din til inkasso.

    Hvis du opplever noen problemer med fakturaen din som påvirker totalopplevelsen med handelen, vil vi gjerne ha beskjed om dette. Vennligst henvend deg direkte til oss i LensWay på 800 84 600 eller send en e-post til kundeservice@lensway.no.
    Jeg har spørsmål om min delbetaling
    Hvis du har spørsmål om en pågående delbetaling hos LensWay via Svea Finans, får du personlig hjelp hvis du ringer Svea Finans på telefonnummer 80 01 72 64. Du finner mer informasjon om delbetaling på Svea Finans hjemmeside.
    Betalingsvilkår for delbetaling via Svea Finans
    Når du velger å handle med delbetaling, sender LensWay opplysningene dine til Svea som utfører en såkalt mikroopplysning. En forutsetning er at du er over 18 år gammel og at du er registrert i folkeregisteret. Hvis Svea velger å foreta en formell sjekk av kredittopplysningene dine ved hjelp av personnummeret ditt, blir du varslet om dette skriftlig.

    Kort etter at vi har sendt varene dine sender Svea deg en avtale med vilkår for delbetalingen din som du skal skrive under på og sende tilbake til Svea. Du kan naturligvis finne disse vilkårene før kjøpet ditt på http://www.sveawebpay.no/kontovillkor/.

    Den første regningen kommer Svea til å sende til deg i midten av måneden etter at du har foretatt kjøpet ditt og den forfaller til betaling ved utløpet av måneden. Beløpet på regningen er det minste beløpet du må betale ut fra den kredittperioden du har valgt. Regningene sendes siden på samme måte hver måned til du har fullført delbetalingene dine. Du kan naturligvis når som helst avslutte delbetalingene ved å betale det resterende beløpet på en og samme regning. Renten er 9,95 % og kostnaden per regning er 29 kroner.

    Om du returner et produkt som du delbetaler, tilbakebetaler vi summen du har betalt. Eksklusive renter og avgifter.

    Kjøpsvilkår

    Pris
    Når du kjøper produkter fra LensWay, er moms alltid inkludert i prisen. Hver bestilling har en fraktkostnad på 50 kroner. Ingen andre administrative kostnader (som fakturagebyr) påløper. Du kan se den samlede summen du skal betale, inklusiv frakt og moms, på kassesiden.
    Levering
    Vi sender alltid forsendelsene våre med A-post for raskest mulig levering. Leveringstidene kan imidlertid variere ut fra om produktene finnes på lager eller ikke. Du kan alltid få informasjon om leveringstiden for akkurat din bestilling på kassesiden eller fra kundeservice.
    Angrerett
    Ingen handel er avsluttet før du har godkjent produktene dine. Vi vil at du skal være fornøyd med din ordre. Ifølge loven har du som forbruker 14 dagers angrerett fra du har mottatt varene, uten å måtte oppgi noen spesiell grunn. Men for at du skal være helt trygg når du handler hos oss, gir vi deg opptil 3 måneders åpent kjøp.

    Dette gjelder ved kjøp av kontaktlinser, solbriller og optiske briller. Ved retur står LensWay for fraktkostnaden.

    Kontaktlinser
    På kontaktlinser, linsevæske og komfortdråper har vi 3 måneders åpent kjøp. Åpent kjøp betyr at du har full returrett i 3 måneder fra den dagen du mottar varene. Innen 3 måneder kan du bytte til et annet produkt eller få pengene tilbake. Du mister ikke angreretten ved å åpne forsendelsen så lenge produktet kan leveres i tilnærmet samme stand og mengde. Det vil si at varene returneres ubrukte, uskadet og i originalemballasje. Da mener vi produsentens forpakning og ikke Lensways transportkartong. Hvis kontaktlinsene ble pakket i en av våre spesialkartonger (flatpakket), skal ikke linsene eller beholderen/kartongen være ødelagt eller på annen måte skadet, og de skal returneres i samme mengde.

    Kontaktlinser er medisinske produkter og er dermed fritatt forbrukerloven, som sier at du må åpne emballasjen for å kontrollere at produktet fungerer.

    Briller
    Brillene dine er en del av din personlighet, og det er viktig for oss at du er fornøyd. Derfor tilbyr vi deg 3 måneders åpent kjøp på alle optiske briller og solbriller med styrke. Vår fornøydgaranti gir deg muligheten til å prøve brillene i tre måneder, og om du ikke er fornøyd, kan du bytte til et annet produkt eller få pengene tilbake.

    Det er viktig å tenke på at det kan ta tid å venne seg til et par nye briller. Dette gjelder også briller som har samme styrke som du har hatt tidligere, men spesielt hvis styrken har forandret seg. Ved kjøp av progressive briller er det normalt at tilvenningsperioden er enda lengre. Vi foreslår derfor at du gir synet ditt noen uker på å venne seg til de nye brillene, men skulle det vise seg at de ikke fungerer, bør du kontakte oss før fornøydgarantien går ut, så hjelper vi deg gjerne.
    Solbriller
    Vi har 3 måneders åpent kjøp på våre solbriller. Åpent kjøp betyr at du har full returrett i 3 måneder fra den dagen du mottar varen. Du kan bytte til et annet produkt eller få pengene tilbake, forutsatt at solbrillene returneres uskadet, ubrukte og i originalemballasjen med tilbehør. Du kan altså ikke bruke varen og så sende den tilbake. Du kan selvfølgelig åpne ordren og prøve solbrillene før du eventuelt velger å returnere varen.

    Kampanjer og konkurranser
    Vær oppmerksom på at kampanjer og konkurranser kan ha egne vilkår som er spesifikke for kampanjen eller konkurransen.
    Retur og bytte
    Kontakt oss alltid før du returnerer varer, slik at vi kan registrere din retur, gi deg returinstruksjoner og hjelpe deg med en eventuell ny bestilling.

    Retur via kundeservice
    Kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg med fremgangsmåten når du skal returnere din ordre. Vår kundeservice har åpent hverdager 08.00-17.00. Du når oss på telefon: 800 84 600 eller via e-post: kundservice@lensway.no.

    Du finner angrerettskjemaet vedlagt i ordrebekreftelsen vi har sendt deg per mail. Har dette skjemaet kommet bort, kan du laste ned et nytt angrerettskjema her.

    Tilbakebetaling
    Om du allerede har betalt for din bestilling, men ønsker å heve ditt kjøp vil tilbakebetalingen tilbakebetales til den betalingsmetoden du brukte ved bestilling. Om du har betalt din bestilling med betalkort, vil tilbakebetalingen gjøres til samme betalingskort. Om du har betalt mot faktura, ber vi deg kontakte oss med kontonummer du ønsker at vi skal sette pengene inn på. Tilbakebetalingen tar normalt ca. 5 bankdager fra den datoen vi har mottat din retur. Vi kontakter deg via e-post når returen har kommet til oss.

    Om du returnerer et produkt som du delbetaler, betaler vi tilbake summen du har betalt inklusive renter og avgifter. Ved delbetaling tar tilbakebetalingen normalt ca 10 bankdager fra den dagen vi har mottat din retur.

    Ved tilbakebetaling ber vi deg alltid kontakte vår kundeservice. Vår kundeservice har åpent 8.00-18.00, mandag-fredag. Du når oss på telefon 800 84 600 eller via e-post: kundservice@lensway.se

    Returkostnad
    Lensway dekker returkostnaden. Bruk gjerne originalkartongen eller tilsvarende emballasje som beskytter varene når du skal sende tilbake ordren din.

    Returseddel
    Kampanjer
    Ved eventuell retyr/bytte etter at kampanjeperioden har tatt slutt kan rabatter ikke lenger benyttes.

    Ved eventuell retyr/bytte etter at kampanjeperioden har tatt slutt kan rabatter ikke lenger benyttes
    Garanti og reklamasjonsrett
    Lensway har 2 års produktgaranti på alle produkter. Dette dekker eventuelle produksjonsfeil. Garantien forutsetter normal håndtering av produktene, ikke selvpåførte skader.

    Du har selvfølgelig også rett til å reklamere på defekte kontaktlinser. I forbindelse med reklamasjon på kontaktlinser har vi rett til å begjære en linseresept som viser at linsene du har bestilt, er ordinert av en optiker.

    Kontakt alltid vår kundeservice om du vil reklamere på et produkt. Vi hjelper deg med å finne en god løsning, f.eks. bytte til et annet produkt eller en annen form for erstatning. Vår kundeservice har åpent hverdager 08.00-18.00. Du når oss på telefon: 800 84 600 eller via e-post: kundeservice@lensway.no

    Vi ber deg om alltid å kontrollere varene dine når du mottar ordren. Om varen er skadet, noe mangler eller er feil, bør dette reklameres innen 14 dager.

    1. januar 2016 trådte en ny lov om alternativ tvisteløsning vedrørende forbrukerforhold i kraft. Loven sier at forbrukere skal kunne inngi klager på alle offisielle EU-språk. EU-kommisjonen har gitt en link til ODR plattformen http://ec.europa.eu/odr . Vær oppmerksom på at linken fører til en midlertidig side med en melding om at plattformen vil være operativ, det vil si tilgjengelig for EUs forbrukere og bedrifter 15. februar 2016.
    Forbehold
    Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer, varer som er utsolgt. Iblandt hender det at noen av de varene som du har bestilt ikke finnes i lager. Vi forbeholder oss retten til å nekte kjøp.

    Sikkerhet

    Personopplysninger
    LensWay følger de reglene som gjelder i personvernloven. I henhold til denne loven må du samtykke i at vi behandler og tar vare på opplysninger om deg i databasen vår. Ved å legge inn en bestilling hos LensWay bekrefter du samtykke i dette. Alle personopplysninger inkludert fødselsdato som du oppgir til oss, eller som vi får del i når du melder deg for kjøp eller besøker hjemmesiden vår, behandles av LensWay i egenskap av personvernansvarlig.

    Gjennom å registrere seg i Lensway og/eller gjøre en bestilling aksepterer du at Lensway lagrer og benytter seg av dine opplysninger, samt oppgifter om dine kjøp.Dine opplysninger lagres for å kunne behandle dine bestillinger samt for utsendelse av tilbud fra Lensway, via mail, sms eller annet.

    Du kan når som helst avregistrere deg fra nyhetsbrevene våre. For å avregistrere deg, følg instruksjoner som finnes i mail og sms utsendelser. Etter avregistrering får du fortsatt informasjon tilsendt til deg gjeldene kjøp og leveranser.

    LensWay kommer aldri til å la noen tredjepart bruke personopplysningene dine i markedsføringsøyemed. Du har rett til å be om å få se hvilke personopplysninger som er registrert om deg. Hvis de er feilaktige, ufullstendige eller irrelevante, har du rett til å kreve at opplysningene rettes eller slettes.
    Kreditkortsbetaling
    Når det gjelder kreditkortsbetaling, sendes du videre til DIBS Payment Gateway (https-side) for å utføre en sikker transaksjon. Kortnummeret ditt sendes gjennom en kryptert oppkobling rett til banken din. DebiTechs programvare for sikker server (SSL) er industristandarden og det beste tilgjengelige programmet for sikre forretningstransaksjoner. LensWay får ikke tilgang til noen informasjon angående kortet eller banken din.

    Service

    Få informasjon og råd fra fagfolk
    Våre kundeservicemedarbeidere har fått en grunnutdanning i synsfeil, kontaktlinser, kontaktlinsebruk og briller. De håndterer mer enn 800 kundesamtaler om dagen og kan besvare de fleste spørsmål. Dessuten får alle medarbeidere kontinuerlig oppdatert informasjon og videreutdanning. Du kan til og med få hjelp på følgende språk: svensk, norsk, finsk, dansk, tysk, nederlandsk og engelsk.
    Gi din oppfatning av LensWay
    Siden vi stadig vil forbedre produktutvalget, tjenestene og servicen vår overfor deg som kunde, er vi takknemlig for å få tilbakemeldinger. Du er velkommen til å sende inn kommentarene eller forslagene dine per e-post til kundeservice@lensway.no så hjelper du oss med å bli bedre til å innfri forventningene fra kundene våre.
    Ompakking av linsene
    Vi streber etter alltid å kunne sende linsene og brillene dine rett hjem til deg. I de tilfeller hvor forsendelsen ikke kan leveres rett i postkassen din, tilbyr vi kostnadsfritt å pakke om linsene i en ekstra tynn pakke. Velg "”Pakk linsene flatt”" på kassesiden så kan vi levere linsene rett hjem til deg! Kontakt kundeservice hvis du vil vite om dette er mulig for akkurat dine linser.

    Mine sider

    Hva er Mine Sider?
    Mine Sider er en tjeneste som gir deg rask tilgang til alle dine opplysninger. Gjennom Mine Sider vil du også få nyheter og inspirasjon, samt prioritet til kampanjer og tilbud.
    Hva kan jeg gjøre på Mine Sider?
    Under kategorien ”Mine resepter” kan du lagre dine resepter.
    Under kategorien «Mine bestillinger» kan du se din ordrehistorikk og enkelt gjenta en tidligere bestilling.
    Under kategorien ”Mine opplysninger” kan du enkelt endre dine opplysninger.
    Under kategorien ”Mine favoritter” kan du lagre dine favorittprodukter til fremtidige bestillinger.
    Hvordan registrerer jeg meg?
    For å kunne begynne å bruke Mine Sider må du først registrere deg. Slik gjør du:
    1. Gå til registeringssiden for Mine Sider.
    2. Oppgi din epostadresse og velg et passord, klikk så på ”Registrer konto”. Tenk på at må bruke samme epostadresse som ved tidligere bestillinger om du ønsker tilgang til din ordrehistorikk.
    3. Godkjenn brukervillkårene ved å trykke «Jeg godkjenner brukervillkårene».
    4. Glem ikke å verifisere din konto ved å klikke på linken i verifiseringsmailen som sendes til deg etter registrering.
    Hvorfor må jeg verifisere min epostadresse?
    Det er viktig for oss å beskytte dine personopplysninger. For din egen sikkerhet vil vi derfor at du verifiserer din epostadresse. På den måten kan vi verifisere at epostadressen ikke tilhører noen andre. Når du registrerer deg på Mine Sider får du automatisk en forespørsel via epost om at du skal verifisere epostadressen. Du kan verifisere epostadressen ved å følge lenken i mailen, og etter dette er du klar til å logge inn på Mine Sider.
    Hvordan logger jeg inn på Mine Sider?
    Du logger inn på Mine Sider med din epostadresse og passord.
    Jeg har tidligere brukt ReFill Express, hvordan bytter jeg til Mine Sider?
    Mine Sider erstatter vår tidligere tjeneste ReFill Express. Du som tidligere har benyttet deg av ReFill Express må registrere deg på nytt for å kunne benytte deg av Mine Sider. Bruk samme epostadresse som ved tidligere bestillinger, slik vil du få direkte tilgang til din ordrehistorikk og kan raskt gjenta tidligere bestillinger.
    Jeg har glemt mitt passord, hva gjør jeg?
    Om du har glemt ditt passord kan du få et nytt ved å fylle inn din epostadresse og klikke «Tilbakestill» på «Tilbakestill passord»- siden. Det nye passordet sendes til din epostadresse. Vi anbefaler at du bytter passord første gangen du logger inn på Mine Sider.
    Jeg får ingen mail når jeg har tilbakestilt mitt passord.
    Når du bestiller et nytt passord skal du motta en mail. Om mailen ikke dukker opp i din mailboks, kontroller at det ikke har havnet i søppelboksen. Om mailen ikke er å finne der heller, ta kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg.
    Koster det noe å benytte seg av Mine Sider?
    Det er kostnadsfritt å registrere, samt benytte seg av Mine Sider.
    Jeg vil avslutte min konto, hvordan går jeg frem?
    Du kan avslutte din konto ved å klikke på «Avslutt konto» på Mine Sider. Du bekrefter at du vil avslutte din konto ved å fylle ut ditt passord. Vær oppmerksom på at når du velger å avslutte din konto, vil all din informasjon ligge på din brukerkonto i 30 dager etter avslutning i tilfelle du skulle angre deg og ville gjenskape din konto. Etter 30 dager vil all informasjon bli slettet.
    Jeg har avsluttet min konto, men jeg angrer meg. Hva gjør jeg?
    Når du velger å avslutte din konto, blir all brukerinformasjon liggende i 30 dager i tilfelle du ombestemmer deg. Om du vil gjenopprette din konto, ta kontakt med vår kundeservice som hjelper deg. Om det er gått mer enn 30 dager etter at du har avsluttet kontoen, kan den ikke lenger gjenskapes og du må opprette en ny konto for å kunne logge inn på Mine Sider.
    Brukervillkår for Mine Sider
    Denne avtalen gjelder for Lensways brukervillkår. Med bruker menes den som er registrert hos Lensway.no. Denne avtalen er gyldig inntil videre og du kan avslutte din konto når som helst. Å avslutte din konto eller endre dine opplysninger gjør du under Mine Sider. All informasjon på din brukerkonto blir liggende 30 dager etter avslutning i tilfelle du skulle angre deg og ville gjenskape kontoen.

    Du som handler er over 18 år. Om du er under 18 år og vil handle på Lensway.no trenger du foreldres samtykke. Du får bare ha en konto hos Lensway. Du som bruker er selv ansvarlig for dine innloggingsopplysninger, ikke del dem ut til noen andre. Alle bestillinger som skjer via din konto anses du å være ansvarlig for. Lensway har rett til å granske kontoen din ved mistanke om misbruk av brukervillkårene foreligger. Falsk informasjon eller misbruk kan føre til at kontoen din blir slettet.

    Som bruker godkjenner du at Lensway får sende ut tilbud til deg og gjøre markedsundersøkelser basert på dine opplysninger. Du kan når som helst velge å avregistrere deg fra våre nyhetsbrev. Dette kan du gjøre via våre nyhetsbrev eller ved å kontakte vår kundeservice.

    Lensway håndterer dine personopplysninger i henhold til personopplysningsloven (POL). Dine personopplysninger kommer til å brukes av Lensway for å administrere kunderelasjonen samt markedsføringsformål. Ved å registrere deg hos Lensway og/eller gjøre en bestilling godkjenner du at Lensway lagrer og benytter seg av dine kontaktopplysninger, samt opplysninger om dine kjøp. Dine opplysninger lagres for å kunne behandle dine bestillinger, samt for utsendelser av tilbud av Lensway, via epost, sms eller annen reklame. Lensway forbeholder seg rettet til å endre brukervillkårene.

    Norwegian Reward

    Tilbudet
    Som medlem i Norwegian Reward får du CashPoints på alle dine kjøp hos oss, samt rabatt på briller og solbriller.

    Rabatt
    • 10% på solbriller
    • 20% på briller
    Vær oppmerksom på at tilbudet ikke kan kombineres med andre tilbud.
    CashPoints
    Som medlem av Norwegian Reward får du CashPoints på alt du handler fra oss. CashPoints er Norwegians egen valuta som du kan bruke til å handle reiser for på deres hjemmeside.

    Når du handler:
    • Linser får du 10% av ordreverdien i CashPoints
    • Briller får du 20% av ordreverdien i CashPoints
    • Solbriller får du 10% av ordreverdien i CashPoints
    • 1 kr er alltid det samme som 1 CashPoint. Handler du briller for 1000,- får du da 200 CashPoints.
    Vilkår for å få CashPoints
    For å få CashPoints må du være logget inn på Mine Sider, samt ha koblet ditt Norwegian Reward-nummer til Mine Sider-kontoen og ha aktivert kampanjen. Du finner ditt Reward-nummer enklest gjennom å logge inn på http://www.norwegianreward.com. Husk at du kun får CashPoins når du kjøper fra oss online. Vi har ikke mulighet til å dele ut CashPoints manuelt når du bestiller via telefon eller i butikk.

    Om du ønsker å bli Reward-medlem kan du registrere deg kostnadsfritt på http://www.norwegianreward.com.
    Når får du dine CashPoints
    Har du handlet linser eller solbriller får du dine CashPoints 14 dager etter at vi har sendt varene. Om du har kjøpt briller får du bonuspoengene 20 dager etter at vi har sendt dem.
    Returrett
    Som Reward-kunde har du mulighet til å angre kjøpet du har gjort innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Før du returnerer varene behøver du også å kontakte vår kundeservice på telefonnumer 556151565 og oppgi at du er Reward-kunde.

    Observer at angreretten for deg som er Reward-kunde skiller seg fra våre ordinære vilkår.

    Kampanjer

    Generell informasjon om våre kampanjer
    LensWay tilbyr ofte ulike typer kampanjer som er tidsbegrenset. Observer at du ikke kan kombinere ulike tilbud innen samme produktkategori. LensWay reserverer seg også mot eventuelle prisendringer, feiltrykk og sluttsalg. Ved eventuell retyr/bytte etter at kampanjeperioden har tatt slutt kan rabatter ikke lenger benyttes.
    Johnson & Johnson, linsekampanje. Oppgrader fra ACUVUE® ADVANCE® for ASTIGMATISM til ACUVUE OASYS® for ASTIGMATISM.
    Dine personopplysninger vil bli behandlet av LensLogistics AB samt at personopplysningene kan bli overført til en utpekt tredjepart, for at Johnson & Johnson Vision Care skal kunne følge opp sine forpliktelser med anledning av dette tilbudet. Dine personopplysninger vil slettes når det ikke lenger er nødvendig for LensLogistics AB eller utpekt tredjeparts behandling av disse.

    Gjennom denne søknaden samtykker jeg til at mine personopplysninger behandles av LensLogistics AB, P.O Box 1294 Österögatan 4, SE- 164 29 Kista , +46 (0) 8 520 52 800, SE556579318801, kundeservice@lensway.no samt til at personopplysningene kan bli overført til en utpekt tredjepart, for at Johnson & Johnson Vision Care skal kunne oppfylle sine forpliktelser med anledning av dette tilbudet. All behandling av dine personopplysninger vil skje i samsvar med bestemmelsene i personopplysningsloven (L 14.04.2000 nr 31 lov om behandling av personopplysninger), «POL» Formålet med LensLogistics AB sin behandling av dine personopplysninger er evaluering og forbedring av kampanjens gjennomføring. For denne behandlingen er LensLogistics AB behandlingsansvarlig. Formålet med en utpekt tredjeparts behandling av dine personopplysninger er å oppfylle de forpliktelser mot deg som kunde som er forbundet med dette tilbudet, slik som administrasjon, evaluering og forbedring av kampanjens gjennomføring. Dine personopplysninger vil videre kunne bli brukt for å kontakte deg i markedsføringsøyemed. Du har alltid rett til å henvende deg til oss, og be om at dine personopplysninger ikke brukes i markedsføringsøyemed. Hvis du ønsker informasjon om hvilke av dine personligopplysninger som behandles, kan du kontakte oss og be om en registerutskrift, se kontaktinformasjon ovenfor. En anmodning om registerutskrift skal være skriftlig, inneholde navn og fødselsdato og undertegnes av den som utskriften gjelder for. Du har også rett til når som helst å kontakte oss og be om korrigering av informasjon om deg som er feilaktig eller ikke aktuell, se kontaktinformasjon ovenfor. Dine personopplysninger vil bli slettet når det ikke lenger er nødvendig for oss å behandle dem for ovennevnte formål.

    JJVCC data on file 2013 Sulley A, Madec-Hily A, Packe R. Large scale survey of senofilcon A contact lens wearers. Optom Vis Sci 2012 E-abstract 125443 ACUVUE® ADVANCE® and ACUVUE OASYS® are trademarks of Johnson & Johnson Services Inc. © Johnson & Johnson AB 2016.

    Kommenter & gi en bedømmning

    Slik fungerer Kommenter & bedømmning
    Vi ønsker å vise våre kunders meninger og erfaringer om produkter de har kjøpt av oss. Du kan kommentere og rangere produktene som du bruker til å vise hva du mener om produktene og gjør det lettere for andre å handle.

    For å kommentere og rangere et produkt, kan du gå til produktets infoside og velge 'Klikk for å vurdere XX ". Deretter kan du legge igjen en rangering mellom 1-5 og skrive en kommentar.
    Hvem kan kommentere og rangere produkteter?
    For oss er det viktig at vi kan styrke og gi en skikkelig ekthet av bedømmningen, og derfor kan du kun kommentere produkter når du er logget inn på Mine sider. Om du ikke har en Mine sider konto enda, kan du enkelt registrere deg her. .

    Din bedømmning vil publiseres med ditt fornavn og første bokstaven i ditt etternavn, ingen annen informasjon som kobles til deg vil være synlig.
    Kan jeg endre eller ta bort mine kommentarer?
    Du har tilgang til dine tidligere kommentarer når du er logget inn på Mine-sider, og kan dermed endre på rangeringen og vurderingen om din opplevelse av produktet skulle endre seg, eller du kan ta bort din kommentar. Gå inn på produktets infoside og velg ” Rediger” i kommentarfeltet for å endre eller ”ta bort” for å fjerne din kommentar.
    Hvordan behandler LensWay bedømmningene?
    Vi sensurere eller sletter ingen kommentarer så lenge de er om våre produkter, og ikke bryter vilkårene.

    Vi forbeholder oss retten til å slette kommentarer som er støtende , ærekrenkende, nedsettende, trakasserende, truende eller uanstendig, inneholder kommersielle meldinger eller reklame, eller på annen måte støtende eller upassende.
    Vilkår for kommentarenes innhold
    Det er ikke tillatt å inkludere personlig eller kontaktinformasjon eller noe materiale som kan virke støtende. Det er heller ikke lov å ta med linker eller referanser.

    Husk, du bør vurdere produktet, ikke Lensway eller produsenten. Hvis du har tilbakemeldinger om nettsiden vår, service eller noe, kan du kontakte vår kundeservice som er glade for å motta tilbakemeldinger.

    Vær oppmerksom på at vi ikke er i stand til å svare på spørsmål i kommentarfeltet. For spørsmål vennligst kontakt vår kundeservice som gjerne hjelper deg.
    Hvordan kan jeg informere dere om en feilaktig eller støtende kommentar?
    Skulle du finne en kommentar som er feil eller støtende, kan du kontakte vår kundeservice.

    Linseabonnement

    Hvordan finner jeg mine abonnement-opplysninger?
    Dette gjør du enkelt på Mine Sider under menyen til høyre ved å klikke på 'Mine abonnement'. Under 'Aktive abonnement' kan du se hvilke abonnement du har pågående hos oss. Trykk på pennen ved siden av ønsket abonnement for å gjøre eventuelle endringer.
    Hvordan endrer jeg min leveranseadresse under et aktiv abonnement?
    Logg inn på Mine Sider og trykk på 'endre opplysninger' under 'Mine opplysninger'. Gå så videre til ditt aktive abonnement under 'Mine abonnement' og sikre at endringene gjennomføres der også. Etter endringen vil din neste forsendelse bli sendt til den nye adressen.
    Kan jeg kombinere abonnementet med andre tilbud og rabatter?
    Man kan ikke kombinere abonnement med andre tilbud og kampanjer. Men de som har opprettet et abonnement får en rekke andre fordeler. Du trenger aldri betale frakt for dine leveranser og du får eksklusive tilbud som kun er tilgjenelige for abonnementkunder.
    Hvordan vet jeg at mine varer blir sendt?
    Når ditt abonnement er aktivt, sender vi automatisk dine linser til deg med jevne mellomrom. Ved hver leveranse vil du motta en ordrebekreftelse og en leveransebeskjed vil bli sendt til din registrerte e-postadresse. Som alltid. Får du ingen bekreftelse ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice på 800 84 600 så vi kan hjelpe deg.
    Jeg trenger å gjøre en endring og mine produkter er allerede sendt
    Det går alltid bra å gjøre endringer og disse kan du gjøre selv på "Mine sider-konto". Men hvis produktene dine har blitt sendt til feil adresse for eksempel, må du kontakte kundeservice på 800 84 600. Da får du den hjelpen du trenger for å registrere den feilsendte leveransen, samt få en ny forsendelse tilsendt til riktig adresse. Ikke glem å oppdatere dine opplysninger i abonnementet slik at neste forsendelse sendes til riktig leveringsadresse.
    Jeg ønsker å retunere varer, hvordan går jeg frem?
    Du gjør som alltid: ta kontakt med vår kundeservice på 800 84 600 så hjelper vi deg med både retur og eventuelt bytte uten at det påvirker ditt pågående abonnement. Som alltid kan du retunere uåpnede varer og du har 3 måneders åpent kjøp.
    Kan jeg sette mitt abonnement på pause under en kortere periode?
    Selvsagt kan du det. Gå bare inn på Mine Sider og inaktiver ønsket abonnement. Når du ved en senere anledning har behov for linser igjen kan du aktivere abonnementet igjen.
    Har du flere spørsmål?
    Nøl ikke med å ta kontakt med vår kunderservice for eventuelle spørsmål du ikke finner svar på her. Du finner også mer informasjon om vår nye abonnementtjeneste på vår hjemmeside.

    Om du ikke finner svar på spørsmålet ditt, kontakt gjerne vår prisbelønte Kundeservice!