Gå til kassen
    20 år med LensWay

    20 år med LensWay

    For 20 år siden var e-handel noe nytt og fremmed. Mye har endret seg på to tiår, og digitalisering har revolusjonert verden. I dag selges mer på nett enn noen gang. Helt siden internettets tidlige dager har vi vært online og fornyet måten vi ser på optikk.

    Pioneer innen netthandel

    Det har gått to tiår siden vi hadde en visjon om å gjøre godt syn tilgjengelig for alle, og deretter startet LensWay. Vår idé var å gjøre det enkelt for folk å handle fra et bredt spekter av rimelige optiske produkter, alltid av høyeste kvalitet, gjennom internett.

    – Ideen ble født på en av skiturene mine i USA hvor jeg så hvor mye prisene varierte mellom linser som selges på nett, og de som selges av tradisjonelle optikere, sier Daniel Mühlbach.

    Fra 40kvm til Nordens største varelager

    Våre grunnleggere Daniel Mühlbach og Herman Ofenböck reiste selv rundt i Sverige og hang opp tilbudsplakater om rimelige linser på nett for å verve kunder.

    I begynnelsen hadde vi lokalene våre i en 40 kvm stor kjeller på Wallingatan i Stockholm. Det var kaldt og fuktig, men alle stortrivdes. Vi visste jo at vi var involvert i noe stort, og noe viktig. Ett år etter lanseringen feiret vi vår 100. ordre med kake!

    Vokst frem i motvind

    Tross de svingende tider i etterkant av finanskrisen som fulgte da IT-boblen sprakk, har LensWay fortsatt å vokse. I årene 2000 til 2004 gikk LensWays inntekter fra null til 100 millioner svenske kroner, og i dag har vi Nordens største lager av linser. Vi har siden da måtte flytte fra kontoret på Wallingatan. I dag har vi hovedkontor, lager og kundeservice i Kista, litt nord for Stockholm.

    Utvalget av linser tilgjengelig på lageret er en av de viktigste egenskapene som har gjort LensWay til en ledende aktør innen optikk. Andre viktige komponenter er de raske leveransene, konkurransedyktige priser og personlig kundeservice.

    Buy One Give One

    I dag drives LensWay med administrerende direktør Lisa de Paula ved roret, eies av det globale optikkselskapet Essilor, og er operasjonelle i hele Norden.

    For oss er det også viktig å hjelpe mennesker, og selv om det virker som en menneskerettighet, mangler en tredjedel av verdens befolkning tilstrekkelig syn, eller tilgang til nødvendige hjelpemidler. Derfor har vi sammen med Essilor et initiativ kalt “Buy one Give one”, der vi donerer et par briller til de som trenger det, hver gang du kjøper et nytt par. På denne måten kan vi sammen gjøre en forskjell, og forbedre synet til millioner av mennesker verden over.

    Netthandelen fortsetter!

    I løpet av disse 20 årene har mye endret seg. Trender har kommet og gått, og e-handelen fortsetter bare å vokse. En ting er dog akkurat som den var for 20 år siden, vi er på nett for å gjøre godt syn tilgjengelig for alle. For at du skal se bedre, og mer, av hvert øyeblikk!